Marc Smeehuijzen
Freelance UX Consultant
English

KLM

 

Service design en support UX designers

 

Project
KLM (Koninklijke Luchtvaart Maatschappij) is de nationale luchtvaartmaatschappij en heeft als thuishaven de luchthaven Schiphol bij Amsterdam. De afdeling Passenger Operations ontwikkelt een aantal iPad apps voor KLM medewerkers waaronder Appy2Help (voor ground agents), MyFlight (voor cabin crew), FlightDeck (voor piloten), Appron (voor bagage medewerkers) en Plug (voor een combinatie van medewerkers). Voor deze apps moesten gebruikersbehoeften in kaart worden gebracht, interactie ontwerpen worden gemaakt en user research worden gedaan.
Timeline
Jun. - Dec. 2017 (7 maanden)
Activiteiten
Ik was betrokken bij twee Service Design trajecten (voor Appy2Help en MyFlight) en heb geholpen bij het in kaart brengen van de employee journeys van ground agents en cabin crew door middel van interviews, observaties en een card sort. Verder heb ik geholpen bij gebruikersonderzoek voor Appy2Help, MyFlight, FlightDeck en Plug waaronder usability tests en shadowing sessies. Tot slot heb ik geholpen bij een Google Design Sprint voor MyFlight en heb ik als lead UX de overige UX en visual designers van Passenger Operations ondersteunt en gecoached in hun dagelijkse werk.
Deliverables
Employee journeys en user research rapportages.
Technologie
Employee journeys o.a. in Sketch.
Voorbeelden
 

Terug naar Portfolio-overzicht