Homepage navigation, support journey en annual report
Projecten
Philips maakt een grote verscheidenheid aan consumentenelectronica en wilde een intuïtief en responsive navigatiesysteem voor hun homepage zodat consumenten eenvoudig de producten vinden die ze zoeken. Daarnaast biedt Philips productondersteuning aan consumenten zoals het beantwoorden van vragen, trouble shooting en reparaties. Deze ondersteuning wordt deels telefonisch gegeven en om kosten te besparen moest dit meer online gaan gebeuren. Hiervoor moest o.a. de support journey in kaart worden gebracht. Tot slot presenteert Philips ieder jaar zijn jaarcijfers op zijn Annual Report website en deze moest opnieuw worden ontworpen en responsive worden gemaakt.
Timeline
Mei 2016 (1 maand), Jun. 2016 (1 maand) en Okt. - Nov. 2016 (2 maanden)
Activiteiten
Ik heb geholpen bij het ontwerp van het homepage-navigatiesysteem voor Philips producten (zowel voor mobiel als desktop) en hier een klikbaar prototype van gemaakt. Verder heb ik met Philips medewerkers de support journey geanalyseerd in een workshop en via schetsen en wireframes een verbeterde online support ervaring voorgesteld. Tot slot heb ik met een visual designer van Philips een nieuw ontwerp en prototype gemaakt van de Philips Annual Report website (zowel voor mobiel, tablet als desktop).
Deliverables
Schetsen, wireframes en prototypen.
Technologie
Wireframes in Axure en Illustrator, prototypen in Axure.
Samenwerking
User Intelligence
Voorbeelden
Enkele wireframes van de homepage-navigatie op mobiel, inclusief zoekenEen wireframe van de homepage-navigatie op desktopConcept schetsen van een verbeterde online support journey voor mobielOntwerpen van de Annual Report homepage voor mobiel, tablet en desktopWireframes van enkele detailpagina’s van de Annual Report website voor mobiel